lördag 16 maj 2009

Göteborgsvarvet

Klockan ringde innan tuppen gick upp idag, ca. 5.35, sjukt tidigt faktiskt, och för att åka iväg och plåga sig i 21 km också :). Vi drog iväg ett gäng på 10 st från Nora till Göteborg för att springa Göteborgsvarvet, Brand-SM på en halvmara var det samtidigt så det var mest därför vi drog iväg...

Asfaltsformen var ganska osäker eftersom jag har dragits med ett löparknä någon månad men jag hade ändå en förhoppning om att kunna springa på en ok tid.
Uppvärmningen kändes helt ok, knät kändes fräscht så det var skönt.
Starten gick och jag sprang som jag ville i början, avslappnat och utan att ta i alltför mycket. Första 10 km gick på 37.02 och det kändes fortfarande lätt. Men efter 11 km började det gå lite tyngre, lite hållsvacka och låren började blir ömma, efter 12 km var låren klubbade och jag fick satsa på att ta mig imål. Sista milen gick på 40 blank vilket var skit... Totalttiden blev 1.21 någonting vilket var lite sämre än väntat, stor skillnad mot för 6 månader sen när jag körde Norasjön runt på 1.17,20. Men man blir ju bra på det man gör och jag har inte sprungit asfalt på länge så det är bara att skylla mig själv :).
Lyckades iallafall ta ett brons i H21 på Brand-SM, alltid något :)...

På kvällen var det bankett med lite prisutdelning. Ett guld och brons blev det för Nora Räddningstjänst, inte helt skit faktiskt. Grattis Christer :)...

En trevlig helg var det iallafall...
Nu laddning inför något annat skoj :)...

over and out,
//Lökfan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar