måndag 22 november 2010

Fakiren

Ytterligare en långdistanstävling över 18.7 km fågelvägen brände jag av i lördags i Arboga. Uppvärmningen kändes helt ok, har haft lite problem med höften och benet ett tag men det kändes bra under loppet. Det smärtade dock när det blev löpning på hårt underlag men i skogen gick det fint.

Starten gick och jag kunde ganska lätt hänga med täten. Fick lite positiva tankar osv. hela tiden men när det kom vägsträckor så fick jag genast problem att hänga med. Lyckades bita i bra i början men efter typ 16 km av de 23,8 km som loppet var blev jag avhängd på en lång vägsträcka, hade inte full koll på var jag var när jag tappade täten heller, klantigt, vilket ledde till att jag fick läsa in mig vilket tog ett tag tyvärr. Tappade mycket tid där och några fler löpare smet förbi... Körde runt resten av banan i vettig fart, inte så hög som tidigare såklart men helt ok iallafall... Blev en bit efter i resultatlistan men med lite missar och lägre fart så går tiden fort tyvärr.

Det blev ett bra pass där jag kände mig pigg och stark hela vägen, synd på långsträckan på väg/stig bara, kände att jag hade krafter kvar men toppfarten fanns inte riktigt där. På eftermiddagen var jag riktigt sliten faktiskt, vaderna var döda och höften, benet och knät kändes inte alls bra. Typ samma på under söndagen men lite bättre iallafall, orkade med ett bra gympass, alltid något :)...

Resultat


Imorgon ska jag till en naprapat och kolla över ryggen osv. så det inte sitter fast något som kan påverka höften, benet och knät. Det kan ha blivet någon låsning eller så när jag körde omkull på cykeln för typ 2 veckor sen. Hoppas på bättring inom kort och på lite snö nu så att man kan variera lite med skidåkning istället för att bara köra löpning, stavgång och gym...

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar