lördag 1 januari 2011

Sylvesterloppet

Var lite osäker på hur höften och löpformen skulle kännas denna gång när Sylvesterloppet avgjordes. Uppvärmningen kändes bra och lite förhoppning om ett bra race fanns iaf. Starten gick och många drog iväg i högt tempo direkt, jag höll mig lite passiv i början och försökte trycka på lite i uppförsbacken efter 1 km, kände direkt att benen inte var riktigt med i matchen. Höll bra fart ett tag men i backen upp mot Ås fick jag slita hårt. Återhämtade mig ändå skapligt men efter 5 km så började jag få lite värre håll och fick släppa den klunga som jag sprang med. Försökte slita på så gott det gick resten av loppet vilket fungerade ok och placeringen blev åtta. Några löpare som jag normalt brukar spöa var före mig denna gång men men, det spelar inte så stor roll. Jag har inte sprungit några hårda pass på länge nu när jag har haft problem med höften, men den kändes bra idag iallafall så det är jag nöjd med.

Nu framöver är det mest skidåkning som gäller, jag ska dock hålla igång med löpningen så mycket det går. Vill inte ha ett segsteg framöver våren...

Resultat och bilder


På väg mot 2 km


På toppen av Knutsbergsbacken

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar