lördag 15 januari 2011

Jizerska och DM 15 km

Ett sent inlägg från långloppet, Jizerska Paderska, i Tjeckien som jag körde förra söndagen. Ganska grisigt väder med plusgrader och regn var det i flera dagar innan loppet men på söndagen så var det uppehåll trots två grader varmt. Jag valde mina ruggskidor som jag tyckte gled på riktigt bra under testandet av skidor innan start. Det var antingen rugg- eller klisterskidor som gällde i söndags.

Starten gick och det gick ganska fort från start vilket kändes fint i bröstet :), två km uppför direkt från start och sedan lite lätt åkning innan det blev ytterligare 6 km uppför. Diagonalåkningen kändes inte helt bra men stakningen och dubbelstakningen fungerade riktigt bra under loppet. Började bli lite sliten efter ca. 38 km men slet på bra hela vägen i mål. Ruggskidorna gled fint och fästet var bra hela vägen. Placeringen blev 59 vilket jag är nöjd med. Anders Aukland vann överlägset i den utdragna resultatlistan... Blir spännande att se vad det blir för seedning i detta lopp då det var så pass uttdraget som det var.
En rolig och utmanande bana var det iallafall, blir säkert start där fler gånger...


Uppladdning i Tjeckien...

Resultat


Idag var det DM 15 km i klassisk stil uppe i Ånnaboda. Har inte tränat så mycket i veckan då det har varit massa annat att fixa, A-tidslistor, jobb, DM-stafett mm. men de pass som jag kört har känts bra iallafall. Ett ganska stort gäng från KIF ställde upp iaf och alla presterade bra tycker jag. Jag körde på med jämn hård fart från start vilket kändes bra. Mattades lite på slutet såklart men lyckades slita på bra hela vägen in i mål. Jag blev tvåa vilket jag är jättenöjd med endast 53 sekunder efter Patrik Karlsson som vann.

Resultat

Imorgon blir det trappbygge igen, hoppas det flyter på bra :)...

Vi ses
//Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar